مرکز مشاوره و روانشناختی آمین

مشاوره خانواده- مشاور کودک- روانشناس خانواده- روانشناس بالینی- میدان نبوت- شرق- نارمک- هفت حوض- شرق تهران-

مرکز مشاوره و روانشناختی آمین

مشاوره خانواده- مشاور کودک- روانشناس خانواده- روانشناس بالینی- میدان نبوت- شرق- نارمک- هفت حوض- شرق تهران-

مقاومت در برابر تغییر ( تغییر در احوال زندگی زناشویی )

 این مطلب توسط تیم مرکز آمین و دکتر فتانه محمدی تهیه شده است :


باورهای منفی
اگر قرار باشد برای بهبود رابطه با همسرم کاری صورت دهم، معنایش این است که حتما اشکال بزرگی در کار ما وجود دارد.

با وجود بعضی از سلیقه ها و خصوصیات مشابه، اغلب اشخاص با عادت ها، سلیقه ها و طرز تلقی های کاملا متفاوت تن به ازدواج می دهند. اما تنها معدودی از آنها راه توافق را پیدا می کنند. اغلب زوجها، نه حل اختلافات زناشویی را از پدر و مادر خود آموخته اند و نه آموزشی در زمینه مهارتهای زندگی مشترک دیده اند.

بنابراین، مادام که مهارت های لازم را برای زندگی زناشویی بهتر پیدا نکرده اید، نمی توانید رابطه خود را تمام شده و باطل تلقی کنید. برعکس، وجود مسئله گرفتاری در زندگی زناشویی کاملا طبیعی است. اگر بدانیم که هیچ زوجی، هر اندازه هم که یکدیگر را دوست داشته باشند، نمی تواند در همه زمینه ها با هم ،هم رأی و هم عقیده باشند، تلاش برای از میان برداشتن نقاط کور و رسیدن به رضایت خاطر معنا و مفهوم می یابد.

زن و شوهری که مشکلات زندگی زناشویی را به حساب بیماری و عیب و نقص میگذارند، راه کمک به بهبود زندگی زناشویی را بر خود می بندند.این باور، بسیاری از زوجها را از تغییر دادن و یا حتی تلاشی برای متحول نمودن روابط زناشویی خود باز می دارد.

عاشق شدن اتفاق ساده ای است، اما حفظ روابط حسنه و بهبود آن آسان نیست. به مرور و پس از آنکه زندگی زناشویی ادامه پیدا می کند، طبیعی است که تغییرات زیادی لازم می شوند اما تنها با استفاده از برخی از اصول مشخص می توان به این فرآیند سرعت بخشید ...شماره های تماس کلینیک روانشناسی و مشاوره  آمین  و  کیمیا روان 


آدرس: نارمک میدان هفت حوض_ابتدای گلبرگ شرقی،پلاک۷۱۴،طبقه دوم،واحد۴


#هماهنگی_وقت_مشاوره_حضوری

#02177955526

#09350633778