مرکز مشاوره و روانشناختی آمین

مشاوره خانواده- مشاور کودک- روانشناس خانواده- روانشناس بالینی- میدان نبوت- شرق- نارمک- هفت حوض- شرق تهران-

مرکز مشاوره و روانشناختی آمین

مشاوره خانواده- مشاور کودک- روانشناس خانواده- روانشناس بالینی- میدان نبوت- شرق- نارمک- هفت حوض- شرق تهران-

زوجین


.

یکی از آشفتگی‌ها و نابهنجاری‌های روانشناختی که به مرور زمان، عشق و علاقه بـین زوجین را کمرنگ یا حتی محو می‌کند و موجبات مشکلات روحی، روانی، و ارتباطی و در نهایت، طلاق رسمی آنها را فراهم می‌کند، فرسـودگی زناشـویی(burnout couple) اسـت.

.

امروزه شیوع فرسودگی زناشویی بیشـتر از گذشـته شـده اسـت، به طوری که 50 درصد از زوجین در ازدواج خود با فرسودگی مواجه میشـوند و فرسودگی زناشـویی، شـیوع فراوانـی در روابـط زناشـویی دارند کـه بـه طـلاق منتهی می‌شوند.

.

فرسودگی با رشد آگاهی و توجه به چیزهایی که به اندازه گذشته خوشایند نیستند، شروع می‌شـود و اگـر در ایـن مرحلـه، کـاری بـرای جلوگیری از پیشرفت این روند صورت نگیرد، همه چیز از مرحله بد به بـدتر مـی‌رسـد وممکن است به فروپاشی رابطه منتهی شـود .در واقع زوج‌ها درمی‌یابند که رفتار همسرشان آن چیزی نیست کـه انتظـارش را داشـته‌انـد و پس از به وجود آمدن این احسـاس سـرخوردگی، همسرشـان را در قبـل و بعـد از ازدواج مقایسه می‌کنند.

.

مقایسه‌هایی از این دست به مشکلات ارتبـاطی همچون بیان نکردن نیازها، خواسته‌ها و علایق، عدم ابراز عشـق، توقـف رابطـه صـمیمانه، منازعات فراوان، انتقادهای مکرر، پناه بردن به سکوت، عدم همراهی عاطفی و لاینحل ماندن مشکلات دامـن مـی‌زنـد و سبب می‌شود که احساسات منفی در طـولانی مـدت حالـت غالـب بـه خـود گرفتـه و بـه از دست دادن شور و شوق اولیه، وابستگی عاطفی، تعهد و نهایتا بروز فرسودگی منجر شود.

.


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین#فرسودگی_زناشویی#ارتباط#مشاوره_زوجین#روانشناس_خانواده#مشاور_خانواده


اینستاگرام کلینیک:

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin

________________________________

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت کلینیک تهران :  

02177955526

09350633778


_______________________________

تعیین وقت مشاوره کلینیک کرج

۰۲۶-۹۱۳۰۱۵۵۰

۰۲۶-۹۱۳۰۱۵۴۹

۰۲۶-۳۲۲۳۲۷۰۳

 ۰۹۱۲۷۶۵۵۰۳۸




فرزند

.

کودکان تحت تاثیر پدرانی هستند که از نظر عاطفی حضور دارند، برای فرزندان خود ارزش قائل می‌شوند و در ناراحتی‌ها و نگرانی‌ها می‌توانند فرزندانشان را آرام کنند

اما در عوض پدرانی که خشونت می‌وزند، عیب‌جو هستند، فرزند خود را تحقیر می‌کنند یا از نظر عاطفی سرد هستند میتونن بشدت به فرزند خود آسیب برسانند.

شواهد علمی حاکی از آن است که پدرهای علاقه‌مند به ویژه آنهایی که از 

   عاطفی در دسترس هستند، در خوشبختی فرزندانشان نقش منحصر به فردی را ایفا می‌کنند....

.

.

.#مشاوره  #مشاوره_کودک_نوجوان  _مشاوره_کودک #ارتباط_موثر  #ارتباط_والدین_کودک #ارتباط_والدین_با_کودک 

#روانشناس_کودک_و_نوجوان ،#روانشناسی .

قبل از ازدواج


آنچه که دختران و پسران باید در ارتباط  به قصد ازدواج بدانند

.

1) هیچ وقت در طول زندگی  نه خودتان را کامل میتوانید بشناسید نه طرف مقابل چرا که برخی از رفتارهای پنهان شما صرفا در زمان وقوع اتفاقات خاصی نمایان می شود در نتیجه تا زمانی که آن اتفاق را تجربه نکردید در مورد آن رفتار شناختی ندارید

.

2) معمولا شناخت نسبی برای رسمی شدن ارتباط طی مدت 10 روز یا دو هفته  حاصل میشه ، روابط در ایتدای شناخت از هر دو طرف بیشتر جنبه منطقی دارد لذا از بعد از مدت کوتاهی ادامه ارتباط کمکی به افزوده شدن شناخت بیشتر نمیکند و فقط دو طرف از نظر احساسی به یکدیگر وابسته می شوند

.

3) همدیگرو در دوره شناخت مورد بازجوئی قرار ندهید دنبال آتو نباشید

.

4) راجع به مسائل احساسی و جنسی در دوران نامزدی صحبت کنید نه تا قبل از رسمی شدن ارتباط - صحبت راجع به این مسائل تا حد زیادی رابطه را از مسیر اصلی دور میکند

.

5)راجع به مهریه ، رسم و رسومات پس از رسمی شدن ارتباط صحبت کنید . ( آینده نگری بیش از حد در دوره شناخت فرصت شناخت شرایط فعلی را از شما سلب میکند )

.

6) هر زمان تصمیم به ازدواج گرفتید ازخانواده خود بخواهید تا ملاکهای انتخابشان را برای شما بازگو کنند ، اگر بین معیارهای شما و معیارهای انها اختلافی وجود دارد به صورت منطقی آنرا بین خود و خانواده برطرف کنید تا زمانی که با فردی اشنا شدید از نظریات خانواده خود اطلاع داشته باشید تا با ارامش  و امنیت خاطر فرد را بشناسید

.

7) آقایان صادقانه بگویم درصد  نظر پدر دختر خانم در جواب مثبت  حتی بیشتر  از درصد نظر  دختر خانم است

.

8) در دوره شناخت راجع به شرایطی که دارید صحبت کنید نه رویاها و آرزوها

.

9) صادق باشید ، رک باشید ، صریح باشید ، احترام بگذارید

.

10) معمولا خانم ها رابطه را بر پایه صداقت پیش میبرند و آقایان بالعکس بدین معنی خانم ها زودتر از اقایان حرف طرف مقابل را می پذیرند اما آقایان محتاط تر عمل میکنند و هر حرف آن دختر خانم را قبول نمیکنند

.

11) به هیچ وجه برنامه های زندگی خود را در دوره شناخت تغییر ندهید.

.

12) مهم و ضروری است که بدانید دوره شناخت حتما به ازدواج ختم نمی شود پس جلوی احساسات را بگیرید.

.

13) هر چه زودتر رابطه را رسمی کنید .

14) خود را برای هر جوابی آماده کنید

.

15) گاهی وقتها نه گفتن خانواده دختر خانم برای امتحان کردن اقایان است  زود جا نزنید و با رعایت احترام موانع را از جلوی پایتان بردارید

.

16) خانم ها - اقایان  اول فکر کنید ، دوم مشورت کنید ، سوم تصمیم بگیرید و عمل کنید


اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین

#فتانه_محمدی

#روانشناس و مشاور خانواده

آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                   09350633778

________________________________

________________________________

#مشاوره_تلفنی _با_موبایل شماره 02174471111# را گرفته و 

#کد_مشاور 7328 وارد نمایید


فواید مشاوره قبل ازدواج


 دادن آگاهی و اطلاعات همه جانبه زمان ازدواج برای بسیاری از ما بسیار زود اتفاق خواهد افتاد و این اتفاقی بزرگ خواهد بود. در آن زمان افرادی هستند که اطلاعات لازم و ضروری برای داشتن  ازدواج موفق را ندارند و درست همین جاست که یک مشاوره درست و همه جانبه ضرورت خود را نمایان می کند.

در مشاوره نظرات خانواده طرفین قدرت تحمیل نخواهند داشتزمانی که در کنار خود یک روانشناس متخصص را داشته باشید دیگر گفتگو های غیر سازند آنچنان که قبل ها اثر داشته اثری ندارد و شما تبدیل به فردی پخته تر و توانمند تر خواهید بود.

 احتمال دروغ گفتن پسر یا دختر کشف شده و عشق های دروغین آشکار می شودیک روانشناس با تجربه شما و همسر آینده شما را با اشتباهات یا دو روی های خود رو به رو خواهد کرد و شما را در مسیر درست جهت داد، تا نتیجه بهتری را داشته باشید.

 .تمام بیماریهای روانی احتمالی در طرفین شناسایی و تشخیص داده می شود و به فرد شناسانده می شود

بعضی مواقع پیش می آید که ما دقیقا طرف مقابل را نمی شناسیم و فرصتی را برای این کار نداریم. فکراش را بکنید که خواستگار شما یا فردی که به خواستگاری وی می روید دچار یک بیماری روانی حتی کوچکی باشد چه اتفاقاتی که برای یک تشخیص ندادن از طرف یک روانشناس پیش که نخواهد آمد.


اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                             09350633778

فرزندپروری

با داد زدن کودک چگونه برخورد کنیم؟


هنگامیکه که کودک شما با صدای بلند چیزی را از شما درخواست می‌کند متقابلاَ شما با صدای بلند با او حرف نزنید.


صداها را رنگ‌بندی کنید:

صدای آرام= آبی

صدای بلند= قرمز


مثلا بگویید: "این صدای بلند قرمز است و من به صداهای قرمز جواب نمی‌دهم" یا اینکه "آفرین! الان این صدا آبی شد و من جواب می‌دهم." به‌یاد داشته باشید که لحن شما باید آرام باشد تا کودک با آرامش حرف زدن را یاد بگیرد.

مرکز مشاوره و روانشناختی آمین

مشاوره خانواده- مشاور کودک- روانشناس خانواده- روانشناس بالینی- میدان نبوت-

آیا مسؤلیت‌پذیری قابل سنجش است؟



یکی از نشانه های انسان سالم و دارای پختگی روانی مسؤلیت‌پذیری است. مسؤلیت‌پذیری به این معناست که شخص نسبت به خود، دیگران و جامعه تعهد داشته باشد.


ازدواج یکی از معدود پیمان‌هایی است که شخص برای سال‌های دور آن را امضا می کند و بر اساس آن متعهد می‌شود نسبت به نیازهای گوناگون همسر خویش تلاش کند.


چگونه می‌توان میزان مسؤلیت‌پذیری یک شخص را سنجید؟ آیا تعهد قابل سنجش است؟ برای سنجش مسؤلیت‌پذیری می‌توان کارکردهای قبلی و فعلی شخص را در سه حوزه مورد بررسی قرار داد:


۱. وضعیت_تحصیلی: 

تحصیل و مهارت‌آموزی نیازمند تلاش و پشتکار شخص در یک دوره طولانی است. شخص مسؤلیت‌پذیر نسبت به تکالیف و انتظارات تحصیلی تلاش می‌کند. شخصی که تا سی سالگی چندین بار تغییر رشته داده و بعد از دو سه ترم رها کرده و قصه تحصیل او مثنوی هفتاد من است، بایستی به مسؤلیت‌پذیری او شک کرد.


۲. وضعیت_شغلی: 

داشتن شغل و پرداختن به انتظارات شغلی نشانه های سلامت اجتماعی-روانی شخص است. هر شغل و یا سازمانی از فرد شاغل می‌خواهد مسؤلانه به وظایف خویش عمل کند. فردی که در ۳۲سالگی چندین شغل عوض کرده(تعویض شغل اگر در راستای ارتقا باشد، پسندیده است)، هر باز زمان‌های زیادی بی‌کاری پیشه کرده و یا با دست‌گیری پدر و مادر مرتب مغازه باز کرده و بسته و چک برگشتی و بده هی دارد، بایستی به تعهد و مسؤلیت پذیری وی شک کرد.


۳. روابط_دوستانه:

تداوم روابط دوستانه و طولانی مدت می‌تواند حاکی از مسؤلیت‌پذیری باشد. رابطه دوستانه قواعد نانوشته ای دارد که هر کدام از دوستان خود را موظف می‌داند به دوست خود وفادار باشد، در دسترس باشد و اعتمادپذیری را حفظ کند. افرادی که دلبستگی ایمن دارند، نسبت به رابطه صمیمانه و دوستان دیرین خود احساس تعهد می‌کنند.


موارد بالا از جمله کارکردها و ویژگی‌های است که پایداری و تعهد شخص با آنها، نشان می‌دهد که شخصی مسؤل، متعهد و قابل اعتماد است، پیشنهاد می‌شود نامزدهای ازدواج  کارکردهای تحصیلی، شغلی و ارتباطی هم‌دیگر را بررسی کنند.





اینستاگرام

@amminclinic

@markaz_moshavereh_ammin


#مرکز_مشاوره_آمین #آمین


آدرس: نارمک میدان هلال احمر به سمت هفت حوض_جنب دبستان توحید_پلاک۱۹ط۱


شماره  هماهنگی وقت:  02177955526
                                                                   09350633778