خانم جین آیرز #حرکت و فعالیت را اساس #یادگیری و پایه ای برای #تحول ذهنی می داند و تفکیک ناپذیری نیروهای روانی و جسمانی را در به اجرا درآوردن هرگونه الگوی حرکتی آن هم در مراحل اولیه آموزش، به منزلۀ یک اصل اساسی مورد تأکید قرار می دهد.
توانایی های #ذهنی امکان ندارد که از تواناییهای #حرکتیِ پایه جدا باشند.
بنابراین، مطالعه این گونه حرکتها و فراهم ساختن امکان پرورش و رشد آنها سبب #تقویت و حتی #ترمیم توانایی های #ذهنی میشود. ذهن کودک وقتی به خوبی تحول می یابد که #فعال باشد. کودک فقط چیزهایی را #خوب فرا می گیرد که از راه #مشاهده، #تعمق، #تجربه و فعالیت #شخصی آموخته باشد. در این میان #بازی های کودکان بازی های سازمان یافته و بازی های آزاد نقشی در تسریع و تقویت توانایی هایشان ایفا می کند.
در برنامه #روزانه ، تایمی از روز را به #بازی کردن با بچه ها #اختصاص دهیم